© Squash Plus & Health Focus        Privacy verklaring
SQUASHPLUS & HEALTHFOCUS

PERFECT PILATES

HET LICHAAM IN BALANS Perfect   Pilates   is   een   training   voor   het   hele   lichaam,   waar   kracht,   lenigheid   en   stabiliteit   centraal   staan. Het    is    een    hele    goede    training    voor    een    breed    publiek.    Het    zorgt    voor    strakke    (buik)spieren    en ondersteunt   mensen   met   blessures   of   rugklachten.   Zelfs   topsporters   gebruiken   het   als   ondersteuning voor hun lichaam. SPIERBEHEERSING De    trainingsvorm    gaat    terug    naar    natuurlijke    bewegingsvormen    en    de    natuurlijke    spierketens.    De oefeningen    gaan    telkens    terug    naar    de    basis    stabiliteit,    het    centrum    van    waaruit    alle    bewegingen gecoördineerd   worden.   Bij   mensen   met   een   verlaagde   stabiliteit   van   de   rug   of      die   last   hebben   van rugklachten   is   het   goed   om   de   diepgelegen   spieren   te   stabiliseren.   Het   bewust   leren   activeren   van   de rugspieren, dwarse buikspieren en de bekkenbodemspieren zorgt voor een optimale core-stabiliteit. DIVERSE LESVORMEN Basis Pilates Deze   lessen   zijn   gevarieerd   in   tempo   en   belasting.   Er   wordt   rekening   gehouden   met   beginners   en gevorderden,     waardoor     iedereen     op     zijn     eigen     niveau     blijft     trainen.     De     oefeningen     bestaan voornamelijk uit de basiselementen, maar kunnen ook uit elementen bestaan van een hoger level. Aangepaste Pilates Speciaal   voor   mensen   met   chronische   klachten   en/of   blessures.   De   lessen   zijn   rustig   en   voor   iedereen wordt   individueel   gekeken   naar   eventuele   aanpassingen   en   intensiteit,   zodat   de   trainingen   binnen   zijn of haar eigen grenzen blijft. Cardio Pilates Een   pittige   les   waar   conditietraining,   cardiotraining   en   de   klassieke   BBB   oefeningen   gecombineerd worden   met   de   Pilatesoefeningen.   Het   accent   blijft   nadrukkelijk   op   de   Pilates   elementen   liggen   en   blijft de   core-stabiliteit   waarborgen.   Deze   les   is   voor   gevorderden   en   wanneer   men   de   core-stabiliteitspieren correct   kan   inzetten.   Ook   hier   wordt   rekening   gehouden   met   het   individueel   niveau   zodat   men   op   zijn of haar eigen kracht en vermogen blijft trainen. Suspense (Power) Pilates* Power   Pilates   is   een   dynamische   les   waar   veel   bewegingen   gemaakt   worden   met   behulp   van   een suspense   elastiek.   Hier   bouw   je   meer   spierkracht   op   en   zorgt   voor   een   nog   sterker   en   fitter   lichaam. Hierbij   wordt   nog   steeds   uitgegaan   van   de   interne   core,   onze   houdingsspieren,   maar   er   is   ook   meer aandacht   voor   de   externe   core.   Het   zorgt   dus   niet   alleen   voor   een   sterke   rug   en   sterke   buikspieren, maar   de   suspense   richt   zich   op   alle   spierketens   die   in   hun   kracht   gezet   worden.   Hierdoor   train   je   het lichaam   optimaal   zonder   de   spieren   te   isoleren,   maar   ze   goed   in   balans   samen   te   laten   werken.   Je wordt er lenig, soepel en sterk van. Aerial Pilates* Een pilates training waar gebruik gemaakt wordt van een swing of hangmat. Doordat je ontsnapt aan de   zwaarte   kracht   krijgen   gewrichten   en   de   wervelkolom   minder   druk   en   kunnen   gespannen   spieren zich gemakkelijker verlengen en ontspannen. De pilates oefeningen worden zwevend of deels zwevend uitgevoerd.   De   aerial   pilates   is   een   zachte   training   voor   de   spieren.   De   extra   dimensie   van   de   swing zorgt nog steeds voor een optimale training. Workshop Pilates Met   regelmaat   organiseren   wij   binnen   Squash   Plus   en   Health   Focus   een   introductie   workshop.   Hierin worden    de    basistechnieken    stap    voor    stap    uitgelegd    en    werken    op    een    rustige    tempo    naar    de basistechnieken   toe.   De   aandacht   ligt   op   het   juist   aanspannen   van   de   diepere   houdingsspieren   (core- stabiliteit) en op het correct uitvoeren van een beweging. Een workshop bestaat maximaal uit 3 lessen. *Start Power en Aerial Pilates in het nieuwe seizoen, datum volgt nog!

GRATIS PROEFLES

Probeer  

Perfect  

Pilates  

nu  

vier  

keer  

gratis  

en  

vrijblijvend  

uit,  

om  

jezelf  

te  

overtuigen  

dat  

het  

goed  

is  

voor

lichaam en geest!

 

Dit wordt op naam geregistreerd en kan enkel per

email

 

aangevraagd te worden.

© Squash Plus & Health Focus Privacy verklaring
SQUASHPLUS & HEALTHFOCUS

PERFECT PILATES

HET LICHAAM IN BALANS Perfect    Pilates    is    een    training    voor    het    hele    lichaam,    waar kracht,   lenigheid   en   stabiliteit   centraal   staan.   Het   is   een   hele goede   training   voor   een   breed   publiek.   Het   zorgt   voor   strakke (buik)spieren     en     ondersteunt     mensen     met     blessures     of rugklachten.        Zelfs        topsporters        gebruiken        het        als ondersteuning voor hun lichaam. SPIERBEHEERSING De         trainingsvorm         gaat         terug         naar         natuurlijke bewegingsvormen       en       de       natuurlijke       spierketens.       De oefeningen    gaan    telkens    terug    naar    de    basis    stabiliteit,    het centrum   van   waaruit   alle   bewegingen   gecoördineerd   worden. Bij   mensen   met   een   verlaagde   stabiliteit   van   de   rug   of      die   last hebben    van    rugklachten    is    het    goed    om    de    diepgelegen spieren    te    stabiliseren.    Het    bewust    leren    activeren    van    de rugspieren,    dwarse    buikspieren    en    de    bekkenbodemspieren zorgt voor een optimale core-stabiliteit. DIVERSE LESVORMEN Basis Pilates Deze   lessen   zijn   gevarieerd   in   tempo   en   belasting.   Er   wordt rekening   gehouden   met   beginners   en   gevorderden,   waardoor iedereen    op    zijn    eigen    niveau    blijft    trainen.    De    oefeningen bestaan    voornamelijk    uit    de    basiselementen,    maar    kunnen ook uit elementen bestaan van een hoger level. Aangepaste Pilates Speciaal      voor      mensen      met      chronische      klachten      en/of blessures.    De    lessen    zijn    rustig    en    voor    iedereen    wordt individueel      gekeken      naar      eventuele      aanpassingen      en intensiteit,    zodat    de    trainingen    binnen    zijn    of    haar    eigen grenzen blijft. Cardio Pilates Een    pittige    les    waar    conditietraining,    cardiotraining    en    de klassieke    BBB    oefeningen    gecombineerd    worden    met    de Pilatesoefeningen.   Het   accent   blijft   nadrukkelijk   op   de   Pilates elementen   liggen   en   blijft   de   core-stabiliteit   waarborgen.   Deze les      is      voor      gevorderden      en      wanneer      men      de      core- stabiliteitspieren   correct   kan   inzetten.   Ook   hier   wordt   rekening gehouden   met   het   individueel   niveau   zodat   men   op   zijn   of haar eigen kracht en vermogen blijft trainen. Suspense (Power) Pilates* Power    Pilates    is    een    dynamische    les    waar    veel    bewegingen gemaakt   worden   met   behulp   van   een   suspense   elastiek.   Hier bouw   je   meer   spierkracht   op   en   zorgt   voor   een   nog   sterker   en fitter    lichaam.    Hierbij    wordt    nog    steeds    uitgegaan    van    de interne    core,    onze    houdingsspieren,    maar    er    is    ook    meer aandacht   voor   de   externe   core.   Het   zorgt   dus   niet   alleen   voor een   sterke   rug   en   sterke   buikspieren,   maar   de   suspense   richt zich    op    alle    spierketens    die    in    hun    kracht    gezet    worden. Hierdoor   train   je   het   lichaam   optimaal   zonder   de   spieren   te isoleren,   maar   ze   goed   in   balans   samen   te   laten   werken.   Je wordt er lenig, soepel en sterk van. Aerial Pilates* Een    pilates    training    waar    gebruik    gemaakt    wordt    van    een swing of hangmat. Doordat je ontsnapt aan de    zwaarte    kracht    krijgen    gewrichten    en    de    wervelkolom minder   druk   en   kunnen   gespannen   spieren   zich   gemakkelijker verlengen    en    ontspannen.    De    pilates    oefeningen    worden zwevend of deels zwevend uitgevoerd.    De    aerial    pilates    is    een    zachte    training    voor    de spieren.   De   extra   dimensie   van   de   swing   zorgt   nog   steeds   voor een optimale training. Workshop Pilates Met   regelmaat   organiseren   wij   binnen   Squash   Plus   en   Health Focus      een      introductie      workshop.      Hierin      worden      de basistechnieken   stap   voor   stap   uitgelegd   en   werken   op   een rustige   tempo   naar   de   basistechnieken   toe.   De   aandacht   ligt op    het    juist    aanspannen    van    de    diepere    houdingsspieren (core-stabiliteit)   en   op   het   correct   uitvoeren   van   een   beweging. Een workshop bestaat maximaal uit 3 lessen. *Start   Power   en   Aerial   Pilates   in   het   nieuwe   seizoen,   datum   volgt nog!

GRATIS PROEFLES

Probeer  

Perfect  

Pilates  

nu  

vier  

keer  

gratis  

en  

vrijblijvend  

uit,  

om

jezelf  

te  

overtuigen  

dat  

het  

goed  

is  

voor  

lichaam  

en  

geest!

 

Dit

wordt    

op    

naam    

geregistreerd    

en    

kan    

enkel    

per

email

 

aangevraagd te worden.